14 september 2023

Grado - Salas

Gisteren avond op tijd in bed en vanmorgen weer vroeg op. Ontbijt om 7 uur, maar er waren enkele dames op de kamer die daar duidelijk niet op wilden wachten en al iets na 6 begonnen te rommelen.

Na het ontbijt op pad in het eerste ochtendlicht maar het was een ochtend met wolken.

Even buiten Grado was het al onmiddellijk klimmen en nog niet een beetje. Mmijn wandelstokken mochten al direct overuren draaien. Een keer boven ging de afdaling langs een rotsige pad, zoals er vandaag nog wel wat zouden zijn.  De ganse dag ging het op en af zodat ik uiteindelijk aan 1170 hoogtemeters kwam.
In het eerste uur zag ik wel een aantal pelgrims, maar daarna liep ik even snel als de anderen die onderweg waren denk ik. Af en toe zag ik er in de verte een paar gaan, maar die waren al enkele bochten verder. Even voor mijn bestemming begon ik terug wat meer pelgrims te zien. In Salas zelf passeerde ik een cafĂ© waar een groepje stappers zat en die riepen of ik er bij kwam zitten. Het was al wat na de middag, dus een broodje en wat anders drinken dan water was welkom. 

Mijn Albergen, "El tulipan de Salas" is een gezellige kleine Alberge gerunt door een Nederlander en met een gemeenschappelijk avondmaal. Dat is zo eens wat anders.

2 opmerkingen:

  1. hey Erik, wij volgen jou wegen tot in Compostella. Wij zijn druk bezig om met schaduwbeelden iets te doen...jij blijkbaar ook...
    Heb jij al blaren gelopen? vraagje van Chris. Hopelijk gaat alles goed met jou :)
    En van Judith: hoe is het met je ruimtegevoel? Onder die eindeloze hemels, is je hoofd al wat lichter?-)
    groetjes van ons allemaal,
    Hilde en co

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot nu toe nog geen blaren of zere voeten.
      En schaduwbeelden al wel een paar, als je de gelaagde landschappen niet meerekend. Die heb ik ondertussen wel wat.
      Erik

      Verwijderen