15 september 2023

dag 3: Salas -Tineo

Gisteren avond  een leuk en eenvoudig avondmaal met 8 nationaliteiten en switchen en mixen van talen.
Vanmorgen een ontbijt met pannenkoekjes en vers fruit, sap en koffie.
 
Daarna op weg en al vlug bergop langs de rivier door het bos. Even een zijsprong naar een mooie waterval, naar beneden en terug naar boven.

Vandaag bijna de ganse dag bergop, soms een beetje en soms echte kuitenbijters. Heel veel mooie paden door bossen en langs velden. Veel vergezichten met in de verte de bergen die verstoppertje spelen met de wolken.

Langs de route vandaag 2 kerkjes die open waren en waar ik een stempel kon zetten. Altijd een mooie plaats om even te stoppen en rustig rond te kijken.

Na een uurtje speelden de stappers haasje over, eerst voor de regenhoezen van de rugzakken en dan voor de regenjassen. Tegen de middag was het allen nog miezer en daarna helemaal droog.

Deze keer heb in niet vooraf gereserveerd voor een slaapplaats. Vandaag ga ik voor basic en check in bij de alberge municipal. Een zaal met 12 stapelbedden.

Ondertussen zijn er al een aantal mensen die ik regelmatig terugzie. Blijkt zelfs dat ik voor volgende nacht op dezelfde plaats heb geboekt al 2 mannen waar ik deze namiddag op een terras ben beland.



3 opmerkingen:

  1. Marcus Keersmaekers15 september, 2023 20:29

    Ok ik volg dan weet ik wat me volgend te wachten staat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is leuk om je dagelijks avontuur te lezen, peter

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om mee te volgen. Op ''t gemakske en voorzichtig zijn hoor. Tot de volgende.

    BeantwoordenVerwijderen