24 mei 2018

Aankomst in Santiago de Compostela

Aankomen in Santiago de Compostela is iets heel speciaals. Al die pelgrims die voor de kathedraal staan en de een al wat uitbundiger dan de andere hun aankomst vieren. Maar iedereen is ook wel een beetje opgelucht dat hij het heeft gehaald en blijft daar een hele tijd rondhangen om het unieke gevoel te beleven. Mooi om te zien.

De volgende stap is dan de Compostela halen in het bureau van de pelgrims. Dat is de laatste beproeving van de Camino denk ik. Meer dan 2 uur in de rij staan. Gelukkig zijn er wel wat mensen waarmee je een praatje kan slaan. Dit keer een Australische en een Canadees koppel. Naast de Compostela kan je ook een certificaat krijgen met de afstand en na een grondig onderzoek van mijn tabel, die ik dagelijks nauwkeurig heb bijgehouden, staat daarop 2409 km. Ik ben er zelf fier op.

Ik was laat op mijn slaapplek en na een korte douche was ik maar net op tijd terug in de kathedraal voor de pelgrimsmis waardoor ik geen plaats meer vond op de banken. Ik kon me nog net op de voet van de achterste pilaar zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten