26 mei 2018

26/5 Fistera - Muxia - Olveiroa

Vanmorgen een ontbijt in de albergue met vers geperst sinaasappelsap en geroosterd brood en de man die het klaargemaakte deed het met veel plezier. Daarna de fiets gaan halen in het andere gebouw waar deze netjes achter slot was gezet.

Het weer is grijs maar droog, dus regenjas was deze ochtend niet nodig. Ik koos ervoor om langs de haven te rijden en daar zag ik langs de kade een soort otter-achtig dier lopen, maar groter dan een gewone otter. Fantastisch toch, maar hij was uit het zicht voor ik een foto kon maken, dus ik zal niet onmiddelijk te weten komen wat het juist was, vrees ik.

En dan verder langs een paar stranden en haventjes.


En natuurlijk weer klimmen ... Ik volgde de weg terug die ik gisteren heb gereden tot Cee en daar sla ik af via een kleine weg richting Muxia, door een landelijk gebied waar je nog veel opslag schuurtjes op palen ziet. Die zijn typisch Galiesisch, je ziet ze hier overal. Het zijn blijkbaar opslagplaatsen voor graan en zaaigoed zodat de muizen en andere knaagdieren er niet bij kunnen.  


Muxia zelf is een heel mooi havenstadje maar het zicht was er beperkt zodat ik de overkant van de baai maar moeilijk kon zien. Op het einde  van het schiereiland is de natuur er indrukwekkend met die afgesleten stenen. 




Na een koffie en een gesprek met 2 Antwerpse dames die toevallig naast me zaten ben ik dan op mijn fiets gesprongen om dezelfde hellingen tot  Cee in de andere richting te trotseren, om dan terug op zeepeil uit te komen. 

Van daar uit herinrichting Santiago met het plan om na de eerste klim in Olveiroa te overnachten in de albergue. Op 15 km nog eens 400 omhoog. Olveiroa is een dorp met enkele albergues en eetgelegenheden en dan heb je alles opgenoemd wat er te zien is, behalve dan het kerkhof rond het kerkje.


En zoals gewoonlijk eindig ik met de statistieken.
Dag km totaal hoogtemeters
26/5 73 2592 1321

Geen opmerkingen:

Een reactie posten