25 mei 2018

25/5 Compostela - Fistera

Het is een hele uitdaging om Fistera te bereiken in 1 dag als je de route volgt die de Sweerman gids voorsteld. Het traject gaat over Pardon en dan terug naar het Noorden en er zit heel wat klimwerk in.

Om te beginnen ging de fiets parking pas om 9 uur open, en dat is een uur later dan ik graag had. Het buitenrijden van Compostela ging via vele rode lichten en dat neemt ook zijn tijd.  Dan ging het natuurlijk al onmiddellijk omhoog en niet voor de laatste keer vandaag.

Het traject was heel mooi en het is een aanrader als je nog goede benen hebt. De laatste hellingen begonnen echte toch moeilijk te worden. En uiteindelijk kwam in in Fistera aan met meer dan 1700 hoogtemeters op de teller.

Ik ben dan ingecheckt in een albergue en na een verkwikkende douche heb ik de laatste 2,5 km naar de kaap te voet gedaan. Kilometerpaal 0,000 staat nop de plaats waar de Romeinen van geloofden dat dat het einde van de wereld is, "finis Terra".



en de statistieken:
Dag km totaal hoogtemeters
25/5 120 2519 1758

1 opmerking:

  1. Marcus Keersmaekers26 mei, 2018 09:17

    Hallo Erik ik zit ondertussen al een dag thuis,wat was ik graag naar Fistera gefiets. zo'n spijt jong,Ik zal terug moeten om naar het einde te rijden
    Marc

    BeantwoordenVerwijderen