16 mei 2018

16/05 Santo domingo - Burgos

Vanochtend wakker geworden en stil klaargemaakt want 3 van de 4 jonge dames op de kamer sliepen nog. De vierde was al stilletjes vertrokken zonder dat ik het merkte. Dan ontbeten met Mark, waar ik nu toch al enkele dagen mee heb opgetrokken 's avonds.

De wind zit goed vandaag en de eerste 10 km zijn daarenboven nog licht bergaf. Daarna is het toch weer klimmen geblazen, maar dan ook met een duwtje van de wind, wat het net iets makkelijker maakt. Ik heb ook de indruk dat het klimmen me beter afgaat de laatste dagen.  En tijdens zo'n klim mag je dan ook al eens achter om kijken van waar je komt om dan weer terug te beginnen duwen.



Ik heb vandaag ook ontdekt dat Hyacinten hier in het wild groeien.


Rond de middag kwam ik bij het klooster van San Juan de Ortega waar ik iets at  en nog eens goededag te zeggen tegen het koppel 70-ers met een e-bike die ik sinds gisteren al een paak keer ben tegengekomen,om de trip daarna verder te zetten. In de wind was het daar wel koud, je kon het voelen dat je daar boven de 1000 meter zat. Van daar af was het nog hoofdzakelijk dalen en met wind van achter lukte dat aardig. In gaan tijd was ik in Burgos en daar had ik dan nog ruim de tijd om de kathedraal te bezoeken aan pelgrims tarief. Met de audiogids erbij was dat een ware les kunstgeschiedenis. Hier hebben ze aan de gotische kathedraal in alle mogelijke stijlen kapellen bijgebouwd met bijhorende inrichting. Na meer dan een uur was ook daar buiten, maar heel boeiend.

De statistieken voor vandaag:
Dag km totaal hoogtemeters
16/5 92 1851 781

Geen opmerkingen:

Een reactie posten