15 mei 2018

15/5 Los Arcos - Santo Domingode la Calzada

Vanmorgen om 6:20 alle lichten aan. Er was al vroeger gerommel en gefriemel met lampjes, maar tot dan kan iedereen nog slapen. Het is dan ook de bedoeling dat iedereen om 8 uur weg is.

Na het aankleden en alles terug inpakken in de fietstassen nog even iets meenemen naar de keuken om te eten bij een kop oploskoffie en dan afscheid nemen van Tinne die als een huismoeder over de goede gang van zaken waakt.

Het begin loopt over de zelfde grote weg en gisteren. De wandelaars kruisen deze meerdere keren en telkens roept er wel iemand "Buien Camino". Bij een van de laatste grote klimmen voor Logrono was er wel wat lees werk op de weg. De namen van zowat alle top wielrenners vennde laatste 20 jaar stonden erop geschilderd, inclusief Bonen.

Om Logrono veilig binnen te rijden volg ik het pad van de wandelaars dat al enkele kilometers voor de stad geasfalteerd is.
Na een kort bezoek aan een kerk en een bakker rijd ik op dezelfde manier de stad weer uit, langs een geasfalteerd pad dat ook hier via tunnels de grote wegen haast onmerkbaar kruist. Via een dammetje van een kunstmeer rijd ik verder door een parkgebied om zo op een rustige weg te komen.


Vanaf hier gaat het via een heuvelachtige weg richting Najera waar de fietsroute het traject van de wandelaars verlaatw dus geen lint van rugzakken meer over een pad een eindje van de weg.

Ondertussen was er voor me in het landschap al een tijdje een besneeuwde bergtop verschenen die als maar dichter kwam. Hoewel er in de route beschrijving regelmatig hellingen van 7% worden aangekondigd kan ik toch genieten van het landschap vandaag.



Bij aankomst in Santo Domingo de la Calzada, wat een naam hé, reed ik voorbij de refuge van de Cistercenzers en daar was nog plaats.
En van hier is het volgens de wegwijzer hier in de straatr nog 562 kilometers.



En de statistieken voor vandaag.
Dag km totaal hoogtemeters
15/5 91 1757 1102

Geen opmerkingen:

Een reactie posten