21 september 2023

Dag 9: O Cádavo - Lugo

Gisteren avond voor het eerst een Vlaming ontmoet en met hem, een Duitse jongeman en een Engelsman gaan eten. Ik was eigenlijk wel echt moe, maar toch genoten.

Het heeft in de nacht flink geregend en ook deze ochtend bij het ontbijt waren de vertrekkers nog volop regenkleding aan het aantrekken. Tegen de tijd dat ik klaar was viel er niets meer.

Ik dacht gisteren avond om halverwege halt te houden vandaag, maar de benen voelden goed en na 17 km bij de volgende alberge ben ik verder gestapt, op naar Lugo. 

De dag begon vrolijk door samen op te lopen met Carl en Filomena, broer en zus uit Oostenrijk. Zij is altijd vrolijk en wat startte met een mooi maar verlaten huis eindigde met fantaseren over hier een bedrijf beginnen die ecologische schoenen maakt van appels en die je in finistera in de oceaan mag gooien. Je mag er allen niet mee in de regen lopen.

Na enkele km splitst de route en ik koos voor de oude route, die blijkbaar niet door zo veel mensen werd genomen. Daar nam ik afscheid van Dave die ik al een aantal dagen zie, maar die maar de halve etappe doet en morgen de rest. 
Vandaag veel door het bos en langs oude paden.

Rond de middag keek ik uit naar een bron om te eten op een bank, maar er was geen bank te zien,  gewoon een muurtje met een pijpje waaruit water liep, dus ik verder en na een paar honderd meter dook een mooi aangelegde rustplaats op met gesneden meloen aan donativo tarief. Dat was op een kleine 20 km , dus nog 10 te gaan. 

Vandaag was er alleen bij de start een lange helling en daarna werden de hellingen minder, niet meer zo lang en meestal ook niet zo stijl.

Na inchecken en wat rusten heb ik toch maar eens in Lugo rondgewandeld, de kathedraal bezocht tegen pelgrims tarief en nog een paar andere kerken. 

Tracy, de Canadese dame die ik al een paar keer kruiste stond bij de wasmachine te wachten en na een babbel zijn we samen gaan eten. 

Dat maakte dat ik nog niet aan mijn blog was begonnen dat de ongeduldige wat langer hebben moeten wachten om mijn avonturen te lezen.

2 opmerkingen:

  1. Dag Erik
    Ik heb een paar van je blogs gelezen terwijl ik luilekker vanop een ligbedje aan een zwembad in Turkije van een fris drankje geniet. Je verhaal is inspirerend!
    Beun Camino!
    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volg nog. Het ziet er aantrekkelijk uit.
    Veel plezier aan de stapbelevenissen! en aangenaam ontmoetingen.
    MDB

    BeantwoordenVerwijderen